söndag 29 juni 2008

Tjejjens första ridtur!


De säger ju att det ska börjas i tid, så jag tänkte att det var dags att sätta upp tösen på en liten pålle. På midsommarafton är det alltid ponnyridning på Bäckalyckan, när jag var yngre så var jag alltid med och gick med hästarna där. En trokänare som har varit med i alla år är Mulle, en ponny som min syster tävlade på under ganska många år. Han kändes som en värdig första häst att sitta på. När det var lite lugnt på ponnyridningsfronten gick vi och tog på oss en hjälm, den var aldeles förstor och Vira fattade inte alls vad hon skulle med den till, sedan satte jag henne i Mulles sadel. Problemet var tyvärr att några grabbar hade smugit i skogen och skrämt hästarna tidigare så Mulle var inte alls i form. Vi misstänker att han vid sin ståtliga ålder på 24 och med ca 15 års erfarenhet av ponnyridning har listat ut hur han ska göra för att slippa undan, men när man inte vet säkert så vill man ju inte chansa och om han nu var så listig så tycker jag att han förtjänar att stå vid sidan och mysa. Därför blev det Prins stora ära att få ha min lilla 8kilos tös på ryggen. Hon satt där en lite stund och kikade, det var nog jag som fick mest ut av den lilla turen, men nu är hästresan i full gång! Ha ha ha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!