måndag 12 januari 2009

Krasslig...

Idag har det varit segt... Jag och Vira klev upp vid 8, käkade frukost och åkte fram till öppnaförskolan. Där lekte vi med Annki och Lilly och alla de andra barnen som var där med förståss! När jag öppnade dörren hemma så sade jag glatt hej till katten och snacka om att jag blev förvnad när jag fick ett "Hej" tillbaka! Fast det var en aning mer maskulin röst än jag tror att vår lilla katt skulle ha ifall hon kunde prata. Det var Rickard som hade fått gå hem tidigare från jobbet för att han inte inte mådde bra. Stackarn! Jag är förkyld med ont i halsen och hans förkylning har satt sig på magen. Sådant är livet!

Jag åkte hemmifrån vid 15, då begav jag mig till jkpg. Första stoppet var JET för att tanka 10.39kr/l sedan åkte jag till A6 för att köpa strumpor till Vira. Tänk att det ska vara så svårt att få tag på flerpack med strumpor som är antingen svarta eller grå?! I Viras storlek så finns det bara vita i trepack (om man inte vill ha rosa eller blå), jag fick dock tag på ett trepack med ettpar vita, ettpar grå och ett par svarta, det fick duga! Jag hittade iof ett trepack svarta i storleken större än hennes, men inte visste jag att hoppet från 19-21 och 22-25 var så stort. De var dubbelt så stora, och då ljuger jag inte! Helt sjukt! Utöver strumpdilemmat så är det brist på pyjamaser. Inte bara i Viras byrå utan tydligen på H&M också. Vad jag var på jakt efter var en eller två tvådelade pyjamaser i stl 86. Det enda som fanns var heldresser, hur många som helst men nu var det ju inte det vi ville ha! Sedan fanns det tjocka pyjamaser i typ velour. Vilka barn kan sova i det?! Min kan det definitivt inte i alla fall. Nattline då? Inte det heller! Så efter många om och men hittade jag ett långt linne med trosor till med Hello Kitty på. Så det fick det lov att bli! Det gjorde henne säkert ett år äldre när hon fick på sig det nu i kväll! Men lilla tjej börjar bli så stor. Men jag blir lite irriterad när man inte hittar det man vill ha!
Det dumma var också att jag inte hade tid att ränna omkring i flera affärer utan det blev bara H&M.
Efter besöket där som kostade mig nästan 500kr (hittade några t-shirts och tröjor med) begav jag mig till Mullsjö där jag gör mina naglar. Kanske lite fånigt att åka så långt när man har en som gör naglar mindre än en km hemmifrån, men nu är det så i alla fall!
Kom hem till min underbara familj och har myst med dem hela kvällen. Vira måste ha fått i sig något dunderpiller för hon somnade inte förens 23...

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!