lördag 3 januari 2009

Jul och nyår

Det går lite trögt med att få igång bloggandet tyvärr. Jag ska försöka få in lite rutin att skriva något varje dag, men det känns inte som det händer så mycket som är värt att skriva om tyvärr. Sedan vet jag inte riktigt vilka som är inne och läser heller och då blir det ännu svårare eftersom jag inte vet vad som skulle kunna tänkas vara intressant om du förstår vad jag menar?!

Jul och nyår har varit bra. Vi var hemma hos mamma och pappa och åt p julafton, sedan åkte vi till Ulle och Daniel i Gällaryd och bytte julklappar där. Vira fick en massa bra presenter eller det fick vi allihop när jag tänker efter, men det är ju hennes klappar som är roligast!

Nyår spenderade vi hemma hos Annki och Johan, det var jätte trevligt!!! Vira var pigg och glad hela kvällen och gnällde inte någon gång. Vi kom hem vid 01 och hon somnade vid 01.30 utan några bekymmer.

Året har börjat lugnt, förutom att Rickard kom hem häromdagen och berättade att han inte får vara pappaledig någonting i januari. Jag blev jätte ledsen och arg och tyckte att det var väldigt elakt av hans chef. Jag har ju en chef att tänka på jag med! En som har räkat med att jag ska komma igång och jobba mycket mer nu. Men så kom Annki som en räddare i nöden och sade att Vira gärna får vara hos dem de dagarna jag jobbar. En stor sten lyftes från mina axlar!!! Vira trivs bra hemma hos dem, så det kommer nog inte att vara några bekymmer. Det har ju gått så bra nu på fredagarna i december när Vira har varit med Hanna och Johan. Hanna hade säkert ställt upp om vi hade bett henne, men hennes bebis ska ju titt ut om mindre än två månader så jag tyckte inte att det var någon bra idé...

Ha det gott så ska vi se om jag skriver någontig imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!