söndag 20 juli 2008

Byakampen

Då har vi varit ute på öa i helgen... Vi skulle åkt ut redan i fredags, men VAIS vs BAIS matchen blev inställd, så därför väntade vi med att åka ut tills lördags istället. Vi kom ut vid 11 och då åkte vi hem till svärmor Gunnsan och packade upp. Vi fick paj! Sedan åkte vi hem till Rickards moster Kickan och grattade hennes som Johan på sin 40årsdag. Och kl 16 var det dags för byakampen. Det är Visingsö, Gränna, Örserum och Ölmstad som tävlar mot varandra i en fyrkamp. Dragkamp, yxkastning, dragupp en tung grej och stockaputten. Örserum lämnade walkover för att de inte hade något lag så då återstod de andra tre lagen. Jag sade lite skrattande till Rickard att man är väl glad bara inte Gränna vinner? Ha ha ha Men som tur var så vann faktiskt Visingsö detta året och det firades på värdshuset hela kvällen. Vi åkte med och käkade mat och åkte sedan hem. Det var en jobbig dag för Vira. Hon vaknade mitt i allt ståhej nere vid gamla hamnen när de var mitt uppe i att kasta yxa så det var inget behagligt uppvaknande. Det blev heller inte bättre av att en full karl satte ner näsan i vagnen och började prata med henne! Folk!!! Hon blev glad när vi kom tillbaka till Gunnsans lägehet i alla fall och grejjade på golvet en stund innan vi lade henne. Hon sov gott hela natten och väckte oss kl 8. På hemvägen stannade vi på Ica Maxi för Viras kvällsgröt vad slut, och där hittade jag ettpar sandaler på rea. 39,50, kanon!

Jag lägger nog in lite bilder imorgon! buss och kran

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!