måndag 7 juli 2008

Mycket att stå i

Eller kanske inte. Jag jobbade i lördags, hade tre kunder och några som kom in och handlade. Det var helt lagom tempo på arbetsdagen! Dethela blev ju inte sämre av att min sista kund, som jag färgade och därmed pratade med i två timmar, var en hästmänniska. Så vi pratade häst helatiden och hade väldigt lika åsikter om hästhållning och hon kände till många av de hästmänniskor som jag känner.
När jag hade jobbat färdigt och räknat kassan (alla handlade på kort, så det var väldigt smidigt!) så gick jag bort till "Johans" och snackade lite med Ellen. Hon har jobbat där ettpar veckor och ska göra det fram tills i höst då de åker till Australien. Det är kul att hon är hemma en sväng igen, men jag kommer att sakna henne när hon åker igen!
Sedan kom Rickard och Vira och hämtade upp mig på Barnarpsgatan och kosan styrde mot Gränna och Visingsö. Jag var optimistisk och tog inte med mig någon jacka för de hade ju sagt att det skulla vara medelhavsvärme... Tji fick jag! Ösregn helatiden...

Nu har jag en liten tjej som drar mig i klänningen,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!