måndag 14 juli 2008

Jag snöar in!

Tänk att man kan göra det mitt i sommaren?! Ha ha ha Så rolig jag är!
Nä, det jag menar är att jag blir fixerad vid saker och ting. I fredags beställde jag vår nya dator som är påväg, så nu måste vi köpa skärm och skrivare. Eftersom vi har en kontakt på Elgigianten som kan ge oss lite bättre priser så har jag surfat runt på Elgigantens hemsida och jämfört hit och dit. Jag tror att jag har bestämmt vad vi ska köpa, men det hänger ju på vad man får för rabatter också. Men eftersom jag vet att högre pris oftast är bättre så är jag inställd på att köpa de dyraste sakerna (alltså inte de aldra dyraste de har, men av de sakerna som har det vi letar efter). Därmed så blir man ju bara glad om de säger att något som är billigare är bättre. Det är bara en sak som är lite fånig... Mot slutet igår att jag och valde mellan två olika skärmar... Båda 20", ena av märket BenQ som korstar 1690kr och den andre en Samsung som kostar 2249kr. Det är inte mycket som skiljer dem åt vad jag kan utläsa (lite reaktionstid och något med anslutningen som jag inte vet vad det är), men saken är den att båda våra tvapparater är Samsung och denna skärmen ser nästan likadan ut som dem. Är jag fånig som kan tänka mig att betala 559kr mer för en skärm bara för att den stämmer med resten av inredningen?
Jag kan tillägga att jag valde bort en skrivare som även den var i svart pianolack för att den inte var vad vi behöver.

Hoppas att vi kan åka och köpa dessa saker snart, så jag kan lägga detta bakom mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar, men drygheter undanbedes! Tack!